prośba o poradnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • prośba o poradnik

    Zamieszczone przez Maicroft
    bezduszny, To tak jak z terenowkami, opony sa niby na kazdy teren, a generalnie na asfalt nadaja sie jako tako, po piasku ujdzie a w blocie nie ujada. Nie mowie o ML-ach XC90 itd, gdzie wogole to nie pojedzie na duktach lesnych
    To fakt.
    Ale spójrz na to z tej strony. Gdzie jeździ właściciel ML'a czy innego wygodnego SUVa ?

    W ciężki teren nie pojedzie... bo szkoda auta. W błoto ?.... uchowaj BOŻE.
    Najczęściej miasto i bardzo lekki teren.... ot takie wypady za miasto weekendowe. Te opony jakie są na standardzie tam zakładane dają radę.

    Chce właściciel więcej ? To kupuję opony i przygotowuje samochód do tego.... o ile ten samochód na to pozwala

    Inny przykład SUVa BMW X-5. Tam daja niskoprofilóweczki (jak na tą klasę) i każdy kto ma ten samochód wie.... że to asfaltowa szybka limuzyna z napędem 4x4 i fajnym wyglądem a nie terenówka
    X5 ma o niebo gorsze właściwości terenowe niż Toyota LandCruser... ale ta za to nie ma co szukać na asfalcie za X5-tką
    A wyglądają podobnie optycznie.

  • #2
    prośba o poradnik

    prosze o pomoc bardziej doświadczonych tunerów o jakiś poradnik co można zrobic z danego silnika i za ile.tak żeby każdy z grubsza zorientował sie co może osiągnac i jakim kosztem.przyda sie zeby oszacowac swoje zamieżenia wzgledem mocy i kosztów.
    chciałbym żeby to wygladało tak:


    90 (ALH, itd) ok 98KM 210Nm

    a)chip -1500zł ok 116KM 285Nm
    b)wtryski ok 1000zł +chip ok 140KM 320Nm
    c) turbo np ARL,ASZ, +FMIC + chip cena? moc ?
    jeśli jest wcześniej chip to korekta ok 400zł
    i tak dalej ale sie nieznam co i za ile


    110(ASV,itp)
    a)
    b)
    130 (ASZ,itp)
    a)
    b)

    coś w tym stylu.
    i żeby to była jedna strona a nie wypowiedzi 20 osób.bo jak kogoś coś zaciekawi to poczyta dokładniej.
    Dzieki z góry

    Komentarz

    • RomanS
      Elegance
      • 2004
      • 804

      #3
      gizio, wątpię , aby ktoś zdecydował się Ci odpowiedzieć. Spełnienie Twoich wymagań to niezmierzony kawał roboty. Wariantów możliwych kombinacji może być x do potęgi n-tej. Nikt nie trenował wszystkich.
      Czy oczekujesz aby ktoś Ci powiedział co masz zrobić ze swoim samochodem ?
      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

      Komentarz


      • #4
        nie chodzi mi o moje auto tylko pomyślałem że jak ktoś nowy przychodzi na forum i nic niewie o tuningu to zaczyna czytać wszystko po kolei (przeczytałem całe forum o tuningu) i żeby innym tego oszczędzić i pomóc w wyszukiwaniu informacii których tak naprawde potrzebója.
        Mało jest ludzi którzy wymienia wszystko po koleii, przeważnie co pare miesiecy robią modyfikacje kroczkami jak tylko uzbieraja na tuning to coś zmieniaja i nie zawsze z zamieżonym efektem.ten poradnik miał pokazac jak najlepiej wydać pieniądze i żeby przyniosły najwiekszy efekt w danej chwili a nie po wymianie kolejnych 10 elementów.
        np czy warto już wymienić turbo lub ic czy jeszcze wystarcza a zainwestować w wtryski czy chipa. w 90,110,130 na początku jest chip, ale jako drugi element w 90 wtryski, w 110 turbo, a 130 ic.chodzi mi o coś w tym stylu i z cenami żeby wiedzieć ile nastepny mod może kosztowac
        chyba po to te forum istnieje żeby pomagać innym fanom tuningu a nie tylko odsyłać do szukajki
        Bo ja już wiem wiec sobie sam szukaj i daj mi spokój!

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          gizio, nie ma co się spinać tylko trzeba czytać i zbierać doświadczenie. Pewne jest, że nie znajdziesz jednego tutoriala co i jak w tdi, ani też dla żadnego innego silnika. Potrzeba wiele czasu i praktyki, żeby poznać temat.

          Proponuję czytać i wyciągać wnioski z projektów jakie ludzie robili. Jeśli chcesz wiedzieć więcej to podpytuj ludzi przy okazji opisów tego co robili, a nie oczekujesz, że ktoś powie ci wszystko co w życiu się dowiedział.

          Proponuję przejrzeć fora związane z tematem np.:

          www.octaviaclub.pl


          Vectra-Unlimited.pl to portal motoryzacyjny, techniczny i elektryczny, dedykowany miłośnikom Opla Vectry.


          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz


          • #6
            lub podjechac we Wrocławiu do Bogusia w firmie Jetronik i luzik.

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Mam kilka pytań odnośnie montowanych CHIP-ów zwiększających moc silników.
              Otóż, sprzedający poinformował mnie, że został zamontowany chip w moim autku.
              Ale niestety nie ma o tym wzmianki ani w książce obsługi, jak i innych "dokumentach".

              Czy jest możliwość samodzielnego sprawdzenia, czy rzeczywiście jest ten ... chip ?
              Jeżeli tak, to gdzie należałoby go wypatrywać ?
              W jakim zakresie taka zmiana powoduje wzrost mocy ?
              Czy może to mieć znacząco negatywny wpływ na żywotność innych podzespołów napędowych ? (np. skrzynia biegów)

              Pozdrawiam. mirek
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • Qulek
                RS
                • 2005
                • 1630
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Na poczatek proponuje hamownie a potem wizyte w jakiejs firmie zajmującej sie chip tuningiem..np. Masters, Diagtronic ( i co tam jeszcze jest )
                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                Było O1 jest O3

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez hsurim
                  Czy jest możliwość samodzielnego sprawdzenia, czy rzeczywiście jest ten ... chip ?
                  tak - hamownia (czyli jednak nie do konca samodzielnie)
                  samodzielnie to moznaby bylo moze pomierzyc przyspieszenia i na tej podstawie cos tam gdybac - nie ma to wiekszego sensu IMHO

                  Zamieszczone przez hsurim
                  Jeżeli tak, to gdzie należałoby go wypatrywać ?
                  "chipa" nie zobaczysz, bo to modyfikacja oprogramowania, zobaczyc moglbys ewentualnie box'a

                  Zamieszczone przez hsurim
                  W jakim zakresie taka zmiana powoduje wzrost mocy ?
                  nie bardzo rozumiem co masz na mysli, ale... w pelnym zakresie :szeroki_usmiech

                  Zamieszczone przez hsurim
                  Czy może to mieć znacząco negatywny wpływ na żywotność innych podzespołów napędowych ? (np. skrzynia biegów)
                  prawidlowo sporzadzony program "cywilny" - nie
                  zalecam hamownie dla sprawdzenia, czy i co masz i jakiej jest to "jakosci"

                  a na przyszlosc, polecam dluzsza i bardziej wnikliwa lekture forum :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    "chipa" nie zobaczysz, bo to modyfikacja oprogramowania, zobaczyc moglbys ewentualnie box'a
                    To zalezy od rocznika ,bo jak auto strasze to musial byc chip wlutowany :wink: Nie pamietam tylko od ktorego rocznika wgrywa sie program przez zlacze diagnostyczne :roll:
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • BioBogon
                      Elegance
                      • 2005
                      • 921

                      #11
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Zamieszczone przez szkoda
                      "chipa" nie zobaczysz, bo to modyfikacja oprogramowania, zobaczyc moglbys ewentualnie box'a
                      To zalezy od rocznika ,bo jak auto strasze to musial byc chip wlutowany :wink: Nie pamietam tylko od ktorego rocznika wgrywa sie program przez zlacze diagnostyczne :roll:
                      To chyba nie zależy od rocznika tylko od wersji kompa. Można było w nowszym aucie trafić na kompa, do którego nie dało się programowo nic wrzucić
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      • hsurim
                        Elegance
                        • 2006
                        • 788
                        • Kia
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        szkoda, bardzo Ci dziękuję za sugestię, aby "dłużej i wnikliwiej czytać forum"
                        W pełni to rozumiem i osobiście popieram, ale ... jest tyle tak odmiennych wypowiedzi i opinii - jak chciażby Twoja i Samca na temat możliwości zobaczenia tego chipa - że nie zawsze jest to wystarczające dla czytającego. Dlatego też postanowiłem zapytać wprost. I teraz po Waszych wypowiedziach mogę stwierdzić, że coś już wiem.
                        Z tej samej przyczyny zapytałem o trwałość podzespołów napędowych, ponieważ np. doczytałem się, że "lepiej jest zabierać ze sobą worek, aby w razie czego było w co pozbierać rozsypaną skrzynię" (sparafrazowałem tę wypowiedź) - po takiej modyfikacji. :?: Taka opinia jest "nieco" sugestywną, nie uważasz ?
                        Pytając zaś o zakres przyrostu mocy, chodziło mi o możliwy realny przyrost tej mocy.
                        Twoja odpowiedź "pełny" w zasadzie nic mi konkretnego nie mówi. Tzn ile ? Chyba 200 KM nie da sie zrobić, prawda ?
                        Niewykluczone, że te moje pytania mogą nawet śmieszyć Was, ale jest to mój pierwszy diesel i do tego zawsze lubię wszystko - to co mnie interesuje - wiedzieć.
                        Jak np. zakresy prędkości obrotowych dla poszczególnych biegów, bo te informacje z instrukcji obsługi są zbyt ubogie. Tłumaczenie w niej, że należy zmienić dany bieg na niższy w momencie wyczucia nierównomiernej pracy silnika, myślę, że jest mooocno subiektywną oceną każdego kierującego z osobna.
                        Jak dla mnie jest bardzo ważne wiedzieć, jak sprawy się mają, aby nie doprowadzać do przeciążania silnika przy zbyt niskich jego obrotach.
                        Czyżby jednak nie miało to wpływu na żywotność w przypadku diesli ?
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez hsurim
                          Chyba 200 KM nie da sie zrobić, prawda ?
                          Da sie zrobic, kwestia ceny.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez hsurim
                            Pytając zaś o zakres przyrostu mocy, chodziło mi o możliwy realny przyrost tej mocy.
                            Twoja odpowiedź "pełny" w zasadzie nic mi konkretnego nie mówi. Tzn ile ? Chyba 200 KM nie da sie zrobić, prawda ?
                            Niewykluczone, że te moje pytania mogą nawet śmieszyć Was, ale jest to mój pierwszy diesel i do tego zawsze lubię wszystko - to co mnie interesuje - wiedzieć.
                            Na ten temat jest napisane dużo między innymi na forach, które napisałem powyżej. Twoje pytanie było równie ogólne co odpowiedź Szkody :?

                            Zamieszczone przez hsurim
                            Jak np. zakresy prędkości obrotowych dla poszczególnych biegów, bo te informacje z instrukcji obsługi są zbyt ubogie. Tłumaczenie w niej, że należy zmienić dany bieg na niższy w momencie wyczucia nierównomiernej pracy silnika, myślę, że jest mooocno subiektywną oceną każdego kierującego z osobna. Jak dla mnie jest bardzo ważne wiedzieć, jak sprawy się mają, aby nie doprowadzać do przeciążania silnika przy zbyt niskich jego obrotach.
                            Czyżby jednak nie miało to wpływu na żywotność w przypadku diesli ?
                            Generalnie zasada jest taka, że nie dajesz pełnego buta poniżej 2000tyś obr. Oczywiście nie należy przekręcać silnika, czyli 4200obr. max, ale to raczej oczywiste

                            Jeśli masz mocy program zrobiony to przy pełnym bucie przy niskich obrotach możesz czuć wibrację. Poprostu to sprawdź, jeśli tak jest to wyczuj kiedy się pojawiają i nie rób tak więcej
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #15
                              Zamieszczone przez hsurim
                              Pytając zaś o zakres przyrostu mocy, chodziło mi o możliwy realny przyrost tej mocy.
                              Twoja odpowiedź "pełny" w zasadzie nic mi konkretnego nie mówi.
                              odpowiedz Szkody byla konkretniejsza niz Twoje pytanie :roll: zadales pytanie o zakres przyrostu mocy, nie podajac czy chodzi o zakres w jakim wystepuje (zakres obrotow silnika) czy ile mocy mozna uzyskac, Szkoda odpisal, zgodnie z prawda zreszta, ze przyrost mocy wystepuje w calym zakresie obrotow :idea:
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                A jakie są minimalne (zdrowe jeszcze) obroty dla TDI , poniżej których lepiej nie schodzić - dla poszczególnych biegów (przy spokojnej jeżdzie) ?
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez hsurim
                                  Z tej samej przyczyny zapytałem o trwałość podzespołów napędowych, ponieważ np. doczytałem się, że "lepiej jest zabierać ze sobą worek, aby w razie czego było w co pozbierać rozsypaną skrzynię" (sparafrazowałem tę wypowiedź) - po takiej modyfikacji. :?: Taka opinia jest "nieco" sugestywną, nie uważasz ?
                                  tak, uwazam, z tym, ze gdybys, jak powiedzialem, "czytal wnikliwie", to wiedzialbys, ze ta wypowiedz (najprawdopodobniej Maicrofta ), dotyczyla "szczegolnego przypadku" - skrzyni, ktora akurat ja posiadam w swoim aucie a mianowicie automatu DSG, co z twoim przypadkiem nie ma akurat kompletnie nic wspolnego :idea:

                                  co za tym idzie nadal uwazam, ze najpierw czytac, a potem zadawac pytania, bo oczywiscie, kto pyta nie bladzi, ale to tylko tak tytulem naprowadzenia na wlasciwy trop "nowego", ktorym na razie jeszcze jestes, prawda :?: (i nie jest to zaden zarzut)
                                  no offence :idea:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • BioBogon
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 921

                                    #18
                                    Zamieszczone przez hsurim
                                    A jakie są minimalne (zdrowe jeszcze) obroty dla TDI , poniżej których lepiej nie schodzić - dla poszczególnych biegów (przy spokojnej jeżdzie) ?
                                    IMO takie, żeby nie było czuć, że silnik już nie może i próbuje Ci się wyrwać spod maski. W takich przypadkach trzeba się kierować poprostu zdowym rozsądkiem i nie przeginać. Dla każdego samochodu to może być troszkę inaczej, więc nie oczekiwałbym konkretnej wartości.
                                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                                    Komentarz

                                    • hsurim
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 788
                                      • Kia
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      szkoda, masz rację.
                                      Gdybym tylko wiedział, że skrzynie automatów są aż tak delikatne - jak piszesz - to bym nie zadawał (zapewne) takiego pytania.
                                      Jednak nadal uważam, że i tak zawsze bywają odmienne opinie na dany temat - jak na każdym forum.
                                      I jak tu wyciągać zawsze właściwe wnioski ?
                                      Jestem Wam wdzięczny za wszystkie wypowiedzi w tym topicu. Zaczynam powoli zatrybiać "tajniki" Octavii.
                                      Jak już wspominałem, nie miałem wcześniej doczynienia z dieslami.
                                      Tak więc nie "denerwujcie" sie zbytnio proszę moimi "spostrzeżeniami" i wyciąganymi "wnioskami" z tego co wyczytam.

                                      mirek
                                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                      Komentarz

                                      • rob555
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 748

                                        #20
                                        Hsurim masz AGR a to oznacza ze nawet jak bym chcial to na seryjnych gratach nie da sie zrobic takiego softu by sprzeglo czy skrzynia padla (no chyba ze jest trafiona)
                                        Turbina bez geometri tak szybko nie wstaje :twisted:
                                        Co innego jak zaczniesz zabawe z innymi wtryskami, turbinami itd....wtedy a i owszem jak kierowca nierosadny to cos zacznie sie sypac.
                                        A wracajac do "medrców" pokroju AutoSwiat :roll: co psy na tuningu wieszaja to powiem tak:
                                        Albo kupili BOXa i sie przejechali albo mieli gowniany program. Kazdy inny normalny uzytkownik TDI po wgraniu wirusa dostaje banana na twarz i zadaje sobie pytanie "czemu tak pozno?" 8)
                                        Zepsuc mozna wszystko nawet turbine na seryjnym programie :diabelski_usmiech wszystko od kierowcy zalezy.
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez rob555
                                          A wracajac do "medrców" pokroju AutoSwiat :roll: co psy na tuningu wieszaja to powiem tak:
                                          Albo kupili BOXa i sie przejechali albo mieli gowniany program.
                                          ...albo pisza artykul "na zlecenie"
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Garret
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1196
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            Zamieszczone przez rob555
                                            A wracajac do "medrców" pokroju AutoSwiat :roll: co psy na tuningu wieszaja to powiem tak:
                                            Albo kupili BOXa i sie przejechali albo mieli gowniany program.
                                            ...albo pisza artykul "na zlecenie"
                                            Nie było na dole, w rogu małymi literami napisane "artykuł sponsorowany przez VW'? :lol:
                                            To jasne, że producent nie jest zainteresowany rozpowszechnianiem informacji, że za kilkaset euro mozna miec moc wersji droższej o kilka tysięcy;-)
                                            Z podobnych względów producenci procesorów blokuja mnożniki by utrudnić ich podkręcanie;-)
                                            Garret

                                            -----------
                                            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                            Komentarz

                                            • Purchawa
                                              Admin
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 8007

                                              #23
                                              Zamieszczone przez hsurim
                                              I jak tu wyciągać zawsze właściwe wnioski ?
                                              Mam u siebie 2 krotny przyrost mocy i 60% przyrost momentu obrotowego.
                                              Jak narazie (tfu, tfu) ani skrzynia, ani sprzeglo, ani inne podzespoly nie mowia dosc.
                                              Trzeba uzywac tylko mocy z glowa.

                                              Jezeli chodzi o "chip" to w autach z przed 2000r, nie dalo sie przeprogramowywac ECU po kablu i trzeba bylo wyjac ECU, wylutowac "chip" i wgrac soft przez programator.
                                              Co nie zmienia faktu, ze i tak sie nie da takiego "chipa" zobaczyc bez rozbierania ECU. Da sie natoamist zobaczyc wspomniany box.

                                              hsurim, w przypadku AGR przyrosty mocy siegaja 115-120KM i 280-330Nm.
                                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                              STOP ECO-TERRORISM!

                                              Komentarz

                                              • hsurim
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 788
                                                • Kia
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                Dzięki za te info.
                                                Ten moment obrotowy robi doprawdy wrażenie :shock:
                                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...